Google is niet zomaar een groot bedrijf. Het bedrijf bestaat al een paar tientallen jaren. Het heeft zich in deze tijd ontwikkeld tot de nummer 1 gebruikte zoekmachine op het internet. De concurrentie ligt ver achter de zoekmachine van Google. Naast een zoekmachine bied Google ook andere diensten. Google is ook erg bekend om zijn overnames van kleine bedrijven met goede ideeën. Zelf werken ook aan een project als Google Glass.
De gebruiker van Google zijn ‘gratis’ zoekmachine is Google zijn klant. Zoekgeschiedenissen zijn ontzettend belangrijk voor andere bedrijven. Die willen graag weten waar naar gezocht wordt. Hoe persoonlijker de informatie des te meer de informatie waard is voor bedrijven en Google verzamelt veel informatie.
Bedrijven die graag snel willen mee profiteren van Google zijn succes als zoekmachine kunnen Google AdWords gebruiken. Met AdWords kunt u adverteren als bedrijf in de zoekresultaten van Google. Je komt dan direct boven in de zoekresultaten te staan van de zoekmachine. Dit is waardevol, omdat de zoekmachine van Google bijna iedereen als gebruiker heeft. Wat je ook wilt weten, op zoeken of aanschaffen je gaat als eerste even zoeken met behulp van Google zijn zoekmachine. Online vindbaarheid door bovenaan in Google te staan zal dus veel invloed hebben.
Een AdWords campagne kost veel geld, maar heeft wel direct resultaat. Een andere optie is door link building. Het is een goedkopere manier van online vindbaarheid, maar je ziet minder snel resultaat. Wanneer je een online marketing bureau hebt ingezet zullen zij door zoekmachine optimalisatie uw organisatie op uw gewenste zoekwoorden hoger laten scoren in de zoekmachine van Google. Dit is de langzamere weg naar hogere winst, maar uw kosten blijven lager.
Een toppositie in Google is voor vele bedrijven een goede investering. De gebruiker van de Google zoekmachine klinkt en kijkt namelijk niet vaak verder dan de aller eerste pagina. Om het miljoenen publiek beter te bereiken wil je op pagina een staan. |
Voor meer info : Hulp om beter in Google te staan |